Impact masterclasses

Op 27 september kun je op het Social Impact Event van ohmygood één van onderstaande mini impact masterclasses bijwonen. Inschrijven kan bij binnenkomst.

Lees hieronder wie de masterclasses gaan geven en waar ze over gaan.

How to create your impact strategy

Marloes Tap

Na jarenlange ervaring als Programma Manager Corporate Sustainability bij PwC adviseert Marloes nu bedrijven, sociale ondernemingen en buurtinitiatieven op het gebied van duurzaamheid en strategie. Daarnaast is ze haar eigen sociale onderneming, Moes, aan het opstarten aan de hand van een vernieuwend business model. Een inspirerende ontmoetingsplek in Arnhem waar een mengelmoes van mensen samenkomt voor verbinding met elkaar en de natuur.

Tijdens deze Masterclass neemt Marloes jullie mee hoe tot een voor jullie passende impactstrategy te komen.​​

How to engage people on your impact journey

Sophie Wagemakers, Maud Schalekamp-Kerssemakers

Sophie Wagemakers coacht leiders en teams voor het maken van een positieve duurzame impact op henzelf, hun organisatie en de samenleving. Hiervoor was ze HR director bij Unilever, waar ze meer dan 14 jaar ervaring heeft in verandermanagement, leiderschaps- en teamontwikkeling, met een passie voor purpose.​

Maud Schalekamp-Kerssemakers begeleidt en daagt individuen en teams uit om hun speelveld te observeren en te veranderen daar waar nodig, zodat het volle aanwezige potentieel tot zijn recht komt en het verschil maakt daar waar nodig. Maud heeft ruim 20 jaar werkervaring in HR en werkte bij Unilever op het gebied van Talent, Team Leiderschap ontwikkeling, Verandermanagement en Purpose (Wellbeing).

Tijdens deze masterclass nemen Sophie en Maud jullie mee in hoe je een positieve en duurzame impact kan maken op jezelf, organisatie en maatschappij door het kennen en leven van je individuele purpose.

Impact storytelling

Ralf Roex en Eefje van der Wouw

Ralf Roex (Directeur) en Eefke van de Wouw (Impact Manager) zijn beiden werkzaam voor filmplatform Cinetree en stichting Get it done.

Films en documentaires inzetten om het maatschappelijk debat positief te beïnvloeden door mensen te laten zien waarin ze hetzelfde zijn in plaats van de verschillen. In een tijd waarin media vaak leiden tot polarisatie en verdeling willen wij de films delen die ons verbinden. Positieve en hoopvolle verhalen. De verhalen waardoor we elkaar en de wereld iets beter begrijpen.

Tijdens deze masterclass gaan Ralf & Eefke met jullie in gesprek over hoe jullie je eigen impact verhaal kunnen delen en hoe je met de juiste media tools mensen kan activeren en langdurig impact kan verwezenlijken.

Buy Social

Karen Poot, Thea Smid-Verheul

Thea Smid- Verheul is werkzaam voor TwINKel en Karen Poot voor Buy Social.

Na jaren inkoop in het bedrijfsleven bij o.a. Friesland Campina, maakte Thea in 2006 de overstap naar de overheid. In inkooprollen bij de gemeenten Amersfoort en Utrecht zette zij duurzaam inkopen op de kaart. Bij de gemeente Utrecht droeg zij bij aan het succes van de Social Impact Factory en Buy Social door het inkopen bij sociaal ondernemers onderdeel te maken van de Social Return aanpak​.

Karen heeft jaren de sales en het netwerken bij De Fietskoerier Utrecht gedaan. Sinds een jaar is ze parttimekartrekker van het Buy Social programma van Social Enterprise NL.
Het programma dat van Inkopen met Impact de norm wil maken. We doen dit samen met onze publieke en private partners én onze sociaal ondernemers.

In deze masterclass nemen Thea en Karen jullie mee in hoe je inkopen met impact binnen jouw bedrijf op de kaart kunt zetten.

Scaling with impact

Edith Groenewolt, Pepijn Herman

Edith Groenewolt (Impact Manager) en Pepijn Herman (Manager Product Development) zijn beiden werkzaam voor de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij.

Als regionale ontwikkelingsmaatschappij staan we aan de lat om ondernemers en ecosystemen te ondersteunen die het verschil maken op maatschappelijke opgaven en een bijdrage leveren aan een sterke concurrerende economie.

Tijdens de masterclass nemen we je mee in de theorie van ons levensfasemodel. Door te snappen in welke fase je bedrijf zich bevindt kun je op het juiste moment de juiste stappen te zetten. Hierdoor kan je sneller groeien en maak je meer impact in de samenleving.

Scroll naar top