Cadeaus met een goed verhaal!

Op 6 juni organiseerde ohmygood samen met Buy Social op het Social Impact Event impact masterclasses.

Lees hieronder waar ze over gingen.

Verantwoord en sociaal inkopen; het kan wel!

Thea Smid-Verheul

Na jaren inkoop in het bedrijfsleven bij o.a. Friesland Campina, maakte Thea in 2006 de overstap naar de overheid. In inkooprollen bij de gemeenten Amersfoort en Utrecht zette zij duurzaam inkopen op de kaart. Bij de gemeente Utrecht droeg zij bij aan het succes van de Social Impact Factory en Buy Social door het inkopen bij sociaal ondernemers onderdeel te maken van de Social Return aanpak​.

In deze masterclass neemt Thea jullie mee in de vele manieren waarop je als (publieke) inkoper meer impact kunt maken door omzet bij sociale ondernemers te genereren. Hierin passeren social return, inkopen, maar ook de mogelijkheden binnen Europese aanbestedingen de revue en vertellen sociaal ondernemers hoe zij samenwerken met o.a.gemeenten. Tevens wordt in deze masterclass stil gestaan hoe City deal Impact Ondernemen en Buy Social hierbij kan helpen en worden best practices gedeeld van o.a. gemeente Utrecht en Haarlem.

CSRD; een verplichting of een kans?

Jack Stuifbergen

De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) verplicht organisaties te rapporteren over de milieu impact en de sociale impact van hun bedrijfsactiviteiten. Sociaal ondernemer Jack Stuifbergen heeft met zijn onderneming Breedweer facilitaire diensten ervaren hoe bedrijven hiermee worstelen maar ook hoe CSRD een gamechanger kan zijn!

Tijdens deze masterclass nemen Jack Stuifbergen en Mark van Rijn, Sustainability lead Deloitte, jullie mee in wat CSRD zoal betekent en wat de kansen zijn om samenwerking tussen corporates en impact ondernemers te stimuleren.

How to create your impact strategy

Marloes Tap

Na jarenlange ervaring als Programma Manager Corporate Sustainability bij PwC adviseert Marloes Tap nu bedrijven, sociale ondernemingen en buurtinitiatieven op het gebied van duurzaamheid en strategie. Daarnaast heeft ze het ondernemende buurtinitatief MOES opgericht, aan het opstarten aan de hand van een vernieuwend business model. Een inspirerende ontmoetingsplek in Arnhem waar een mengelMOES van mensen samenkomt voor verbinding met elkaar en de natuur. Haar ervaringen van het afgelopen jaar neemt ze mee in deze sessie.

Tijdens deze Masterclass neemt Marloes jullie mee hoe tot een voor jullie passende impactstrategy te komen.​​ Zij zal worden bijgestaan door impactmaker Pascal Mulder. Hij vertelt vanuit de praktijk hoe hij dit heeft aangepakt binnen zijn sociale onderneming Fraenck.

Impact storytelling

Ralf Roex

Ralf Roex is jarenlang nauw betrokken geweest bij het filmplatform Cinetree en stichting Get it done.

Films en documentaires inzetten om het maatschappelijk debat positief te beïnvloeden door mensen te laten zien waarin ze hetzelfde zijn in plaats van de verschillen. In een tijd waarin media vaak leiden tot polarisatie en verdeling willen wij de films delen die ons verbinden. Positieve en hoopvolle verhalen. De verhalen waardoor we elkaar en de wereld iets beter begrijpen.

Tijdens deze masterclass gaat Ralf met jullie in gesprek over hoe jullie je eigen impact verhaal kunnen delen en hoe je met de juiste media tools mensen kan activeren en langdurig impact kan verwezenlijken.

How to engage people on your impact journey

Maud-Schalekamp-Kerssemakers

Maud Schalekamp-Kerssemakers begeleidt en daagt individuen en teams uit om hun speelveld te observeren en te veranderen daar waar nodig, zodat het volle aanwezige potentieel tot zijn recht komt en het verschil maakt daar waar nodig. Maud heeft ruim 20 jaar werkervaring in HR en werkte bij o.a. bij Ahold, KPN, Unilever en Upfield op het gebied van Talent-, Leiderschap- & organisatieontwikkeling, Verandermanagement en Purpose (Wellbeing).

Tijdens deze masterclass neemt Maud jullie mee in hoe je een positieve en duurzame impact kan maken op jezelf, organisatie en maatschappij door het kennen en leven van je individuele purpose.

Back To Top